eos.studio - projekty logo i identyfikacja wizualna firm

Wizerunek ma znaczenie


Synektik

Opis realizacji

Zakres: redesign logo i projekt akcydensów

Synektik to znana na polskim rynku firma zajmująca się kompleksowym dostarczaniem aparatury medycznej z zakresu radiologii, autorskiego oprogramowania typu PACS umożliwiającego prowadzenie pracowni/oddziału diagnostyki obrazowej. Firma prowadzi także serwis sprzedawanych urządzeń. Od początku swojej działalności Synektik wykorzystywał w swoim wizerunku popiersie bogini Psyche. Przez dłuższy czas był to motyw zdjęciowy bogini we wszelkich materiałach reklamowych, także w logo, co samo w sobie stanowiło dość duży problem przy ekspozycji znaku.

Wspólnie z firmą Synektik postanowiliśmy kontynuować nurt przedstawienia w znaku bogini Psyche, wykorzystując oryginalną figurkę udostępnioną nam przez firmę zlecającą produkcję znaku. Wykonaliśmy szereg zdjęć figurki bogini. Z kilkunastu ujęć wybraliśmy takie, które naszym zdaniem miały największe powodzenie aranżacji w późniejszym znaku. Wybierając ujęcie, braliśmy także pod uwagę drugi aspekt - chcieliśmy pokazać w logo nieco zawoalowaną koncepcję meritum działania firmy Synektik - dostarczanie urządzeń i usług związanych z badaniami RTG. W największym uproszczeniu chcieliśmy pokazać motyw poprzecznego obrazka ciała, stąd głowa bogini jest jakby ucięta od góry. Ma to symbolizować ów przekrój.

Styl samego logo jest ilustracyjny i nawiązujący delikatnie do stylistyki ryciny dominującej wizualnie nad nazwą firmy wykonaną dla kontrastu, w odniesieniu do wizerunku bogini, nowoczesnym krojem pisma z charakterystycznymi zubożeniami na literach "K". Całość tworzy zwartą kompozycję z nutami zarówno historyczności firmy jak i nowoczesności w odniesieniu do rozwiązań technologicznych stosowanych przez firmę.

projekt logo

projekt logo w kontrze