eos.studio - projekty logo i identyfikacja wizualna firm

Wizerunek ma znaczenie


FAQ

  1. Ile kosztuje projekt logo w firmie eos.studio?
  2. Ile propozycji logo otrzymam nawiązując współpracę z eos.studio w dziedzinie identyfikacji wizualnej?
  3. Jak wygląda proces zamawiania znaku i co będzie jeśli pierwsze propozycje znaku nie spodobają mi się?
  4. Czy kupując logo w firmie eos.studio nabywam również prawa autorskie do dzieła?
  5. Organizuję konkurs na logo/identyfikację wizualną/stworzenie projektu strony www. Czy firma eos.studio jest zainteresowana wzięciem w nim udziału?
  6. Czy logo zamówione w eos.studio jestem w stanie wykorzystać na stronie internetowej, w druku, w prezentacjach, na długopisach etc.?
  7. O co chodzi z tą całą identyfikacją wizualną? Co to takiego i czemu ciągle o tym słyszę?
  8. Co to takiego księga znaku i do czego może mi być ona potrzebna?
  9. Czy w firmie EOS.STUDIO mogę zamówić projekt i wdrożenie serwisu www?

Ile kosztuje logo w firmie eos.studio?

Każde logo to niepowtarzalne dzieło i indywidualna praca. Styl logo w jakim ma ono zostać wykonane, a więc czy będzie to logo typograficzne oparte jedynie na czcionce, czy też posiadające piktogram lub też będzie to logo o kształcie niepowtarzalnego "herbu" czy ilustracji; w znacznym stopniu determinuje jego cenę, bowiem nakład pracy dla różnych styli logo będzie różny. Istotne jest także ile propozycji chciałby otrzymać zamawiający (patrz pytanie poniżej). Wypełnij formularz kontaktowy, a na pewno określimy cenę logo dla Ciebie.

Ile propozycji logo otrzymam nawiązując współpracę z eos.studio w dziedzinie identyfikacji wizualnej?

W ramach podstawowej usługi wykonujemy standardowo 3 propozycje logo wywodzące się z różnych koncepcji. Często każda z głównych linii jest dodatkowo przedstawiana w różnych układach kolorystycznych i typograficznych. Z naszego, bogatego doświadczenia wynika, że 3 różne koncepcje są najlepszym kompromisem - dla zamawiającego ilość ta to już dość duży wybór pomiędzy poszczególnymi koncepcjami, a dla designera jest to ilość, którą może wykonać bez obawy, że wersje będą nudne i powtarzalne. Jeżeli zamawiający chciałby mieć większą możliwość wyboru wśród przedstawionych mu wersji, to istnieje możliwość wykonania dowolnej liczby propozycji. Oczywiście w takim przypadku propozycje logo zostaną wykonane nie przez jednego, lecz co najmniej dwóch designerów.

Jak wygląda proces zamawiania znaku i co będzie jeśli pierwsze propozycje znaku nie spodobają mi się?

Istnieje niestety taka ewentualność, że przedstawione przez nas propozycje nie spodobają się zamawiającemu, choć dokładamy wszelkich starań by wyeliminować ryzyko powstania takiego zdarzenia. Służą temu rozmowy, spotkania z zamawiającym (jeśli to możliwe), a także wyczerpująco wypełniony brief. Zasadniczo pierwsze etapy prac nad znakiem wyglądają następująco: po określeniu stopnia złożoności logo i wycenie prac, podpisywana jest stosowna umowa z zamawiającym, skutkująca wpłatą 25% kosztów związanych z kreacją znaku, na poczet otwarcia sesji projektowej. W wyniku podpisanej umowy przedstawiamy w przeciągu 10 dni roboczych 3 główne nurty propozycji logo, z których każda może (ale nie jest to aksjomat) zawierać różne wersje typograficzne lub kolorystyczne. Jeśli znajdzie się wśród nich znak, który zamawiający zaakceptuje lub w wyniku dalszych prac nad wersją istnieje możliwość uzyskania zadowalającego efektu, to prowadzone są dalsze prace, aż do uzyskania finalnego produktu.
Jeśli okaże się, że żadna propozycja nie spełnia oczekiwań Klienta, istnieją dwie możliwości:

  • Klient może na tym etapie zrezygnować z dalszej współpracy, lecz koszt otwarcia sesji projektowej nie zostaje mu zwrócony,
  • może zostać otwarta druga sesja projektowa (dodatkowo płatna), w wyniku której powstają kolejne propozycje znaku.

Czy kupując logo w eos.studio nabywam również prawa autorskie do dzieła?

Nasze produkcje są produkcjami autorskimi. Kupując dzieło zamawiający otrzymuje pełne prawa do jego wykorzystywania na wszelkich polach eksploatacji, ma także możliwość dokonywania zmian w tymże dziele. Potwierdzenie przekazania praw autorskich można znaleźć w stosownej umowie, będącej pierwszym krokiem współpracy.

Organizuję konkurs na logo/identyfikację wizualną/stworzenie projektu strony www. Czy firma eos.studio jest zainteresowana wzięciem w nim udziału?

Z założenia nie jesteśmy zainteresowani udziałem w konkursach, w których integralną częścią oferty jest załączenie projektu wstępnego. Wychodzimy z założenia, że styl projektów, nasze możliwości oraz efekty naszej pracy są widoczne w prezentowanym na stronie portfolio. Jeśli chcesz mieć większy wybór prac i szukasz różnych styli, a zależy Ci jednocześnie na możliwości wycofania się ze zlecenia w przypadku nie spełnienia Twoich oczekiwań projektowych, musisz liczyć się z opłaceniem kosztów czasu, który będziemy potrzebowali na wykonanie dla Ciebie projektu wstępnego. Wypełnij formularz kontaktowy, a następnie poinformuj nas o swoich planach, podamy Ci nasze oczekiwania finansowe.

Czy logo zamówione w eos.studio jestem w stanie wykorzystać na stronie internetowej, w druku, w prezentacjach, na długopisach etc.?

Każdy znak naszego autorstwa jest dostarczany w kilku formatach: wektorowych - pozwalających na swobodne ich skalowanie i używanie w drukach (od długopisu po plakat wielkoformatowy) oraz rastrowym - takie logo możemy stosować w prezentacji multimedialnej lub na stronie internetowej. Należy pamiętać, że techniczne możliwości pliku nie gwarantują dobrej prezentacji logo na wszystkich nośnikach, czy też wszystkich kolorach tła, dlatego dobrze wypełniony brief do projektu logo, pozwoli nam na wstępną ocenę Twoich potrzeb i optymalizację logo pod kątem różnych nośników.

O co chodzi z tą całą identyfikacją wizualną?
Co to takiego i czemu ciągle o tym słyszę?

Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity - CI) to nic innego jak całościowy system określający a zarazem wyróżniający, w sposób spójny, wizerunek firmy na rynku. System ten kreuje ów wizerunek i daje jasne wskazówki do jego implementacji na wszystkich polach na jakich firma może zostać przedstawiona rynkowi.
W praktyce duże firmy zamawiają opracowanie całych ksiąg identyfikacji wizualnych, których wykonanie jest dość kosztowne, małe zaś firmy chcące uniknąć tych wydatków decydują się na nieco mniejszy zakres czyli stworzenie samej księgi znaku (przeczytaj kolejne pytanie) lub jedynie wykonanie podstawowych nośników wizerunku marki, takich jak: wizytówka, papier firmowy, koperty, teczka, folder. Często towarzyszy temu także stworzenie serwisu www.
Warto wspomnieć, że na dzień dzisiejszy rzadko zamawiana jest już usługa stworzenia samego logo firmy, ponieważ logo to dopiero początek drogi zmierzającej do ukształtowania wizerunku podmiotu gospodarczego. Zamawiając wykonanie dodatkowo wspomnianych wyżej akcydensów przez tego samego projektanta, firma zyskuje na ujednoliceniu tychże materiałów.

Co to takiego księga znaku i do czego może mi być ona potrzebna?

Księga znaku to zbiór, zazwyczaj kilkunastu stron, stanowiących opracowanie w formie wizualno-tekstowej zasad używania logo w wielu sytuacjach, inaczej mówiąc - możliwości ekspozycji logo na różnych polach eksploatacji. Jakie to pola? Na początek na pewno wizytówka, papier firmowy i koperta czyli tak zwane akcydensy firmowe. Jednak to nie wszystko. W księdze znaku na pewno znajdą się też informacje na temat budowy znaku, stosowanego pola ochronnego, kolorystyki standardowej i odcieni szarości, wersji alternatywnych znaku - wersje logo w pionie i w poziomie. Warto pamiętać, że sam znak nawet bardzo dobrze przemyślany i wykonany nie spełni naszych oczekiwań jeśli nie będzie prawidłowo wykorzystywany na rynku. Więcej informacji na temat księgi znaku znajdziesz w artykule "Nie poprzestać na logo czyli słów kilka o księdze znaku".

Czy w firmie EOS.STUDIO mogę zamówić projekt i wdrożenie serwisu www?

Projektowanie autorskich serwisów internetowych to na równi z logo nasze największe zamiłowanie, nasza pasja. Wykonujemy indywidualne layouty zgodne z systemem identyfikacji wizualnej zamawiającego, a także pod niekonwencjonalne wymagania. Dodatkowo na potrzeby naszych serwisów www wdrażamy autorski system zarządzania treścią (CMS) - zawsze dopasowany do potrzeb klienta, intuicyjny i stabilny w działaniu. Jesteśmy kreatywni i potrafimy spojrzeć oczami naszych klientów, dbając o najdrobniejszy szczegół, co przy pełnym zaangażowaniu i, co warto podkreślić - terminowości, daje wymierne efekty firmie zlecającej.